Verschillende vormen van therapie en coaching bij Prana in Praktijk: 

Prana Life Coaching: Prana heeft een geheel eigen methode voor individuele begeleiding en ondersteuning voor persoonlijke en zakelijke thema’s. Deze levensbegeleiding kan op veel vlakken worden toegepast.

Sociaal panorama en opstellingen: Deze methodes worden flexibel en creatief gebruikt om jouw eigen positie in te zien in jouw omgeving en eventueel, indien gewenst, te veranderen. Het gaat er om wie je bent, wat je wilt zijn en wie je altijd bent geweest ten opzichte van jouw omgeving.

EMDR: De afkorting EMDR staat voor `Eye Movement Densensitization and Reprocessing‘, een therapie waarbij een situatie in gedachten opnieuw wordt beleefd, terwijl de persoon een afleidende stimulus krijgt aangeboden. Deze stimulus wordt door klikjes via een koptelefoon aangeboden. EMDR kan worden toegepast bij trauma’s, steeds herhalende problematiek, angsten en verslavingen. Prana in Praktijk heeft een speciaal afval-programma ontwikkeld met behulp van EMDR. Deze methode is zeer krachtig om steeds herhalende problematiek aan te pakken.

Hypnotherapie:
Via het onbewuste inzicht krijgen in wat er nu echt speelt. Dit is een naar binnen gekeerde aandacht, een soort dromen terwijl er alertheid is. Deze vorm is zeer krachtig om bij de kern te komen omdat je het onbewuste aanspreekt.

Mindfulness: Via een milde open aandacht in het nu staan. Door mindfulness te beoefenen wordt het mogelijk de werkelijkheid te aanvaarden en bewust aandacht te geven aan jezelf en alles om je heen. Door het bewust worden en loslaten van automatismen/oordelen kun je aandacht hebben voor dit moment en leven in het moment.

NLP: Op een gestructureerde manier persoonlijke verandering teweeg brengen. Dit door middel van verbreding van de invalshoek waarop je de dingen ervaart. Met behulp van visualisaties en inbeeldingsvermogen kun je creatief inspelen op een gewenst onderwerp.

Cognitieve gedragstherapie:
Aanleren van andere, meer positieve gedachten die bepalend kunnen zijn voor gevoelens, gedrag en vervolgens het gedrag veranderen. 

Gesprekstherapie: Door middel van gesprekken gedachten ordenen en emoties een plek geven.

Loopbaanbegeleiding:
Inzicht verwerven in eigen vaardigheden, mogelijkheden en wensen om te komen tot een positieve verandering in het werk/studie.

Burn-out begeleiding: Speciale persoonlijke begeleiding om vanuit een burn-out situatie naar een energieke situatie te komen, waarin je zelf weer in controle bent.